اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  تاریخ

همه آنچه در مرصاد رخ داد

اینفوگرافیک| جنگ تحمیلی با کدام عملیات پایان پذیرفت؟

عملیات «مرصاد» نبردی میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مردمی ایرانی با منافقین که در اواخر جنگ، در سال ۱۳۶۷ درگرفت. پس از چند روز درگیری، منافقین شکست خوردند و تعداد زیادی از نیروهای آنها که نام عملیات خود را «فروغ جاویدان» گذاشته بودند، کشته شدند.

اینفوگرافیک| جنگ تحمیلی با کدام عملیات پایان پذیرفت؟

مجله فارس پلاس- رضا آزاد: در ۲۷ تیرماه سال ۱۳۶۷ ایران اعلام کرد قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفته است، اما ارتش صدام در ۳۱ تیرماه به خاک ایران حمله و از منطقه جنوب به سمت خرمشهر و اهواز پیشروی کرد. پس از ضد حملات موفق ایران، ارتش عراق در جبهه‌های میانی و غرب کشور نیز به عملیات نظامی مبادرت کرد که آن‌ها هم با بسیج مجدد نیروهای مردمی و نظامی جمهوری اسلامی، ناموفق شدند. در نتیجه نیروهای عراقی عقب‌نشینی کردند و رژیم عراق در اول و سوم مرداد ماه رسماً عقب‌نشینی خود را از جبهه‌های جنوب و میانی و غرب کشور اعلام کرد. اما همزمان عملیات مشترک عراق و منافقین با نام «فروغ جاویدان» آغاز شد. در مقابل این عملیات، ایرانی‌ها با عملیات «مرصاد» به دفاع از سرزمین‌های کشورمان پرداختند و توانستند ضربه مهلک و شدیدی را به منافقین وارد کنند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول